akadálymentes verzió

10. nap május 6.

Tiszaderzs, Abádszalók, Tiszabura, Tiszaroff, Tiszagyenda, Tiszabő, Tiszapüspöki

Visszamentem Tiszafüredre reggel, a Tour de Tisza tó rövid túrafutamának kapcsán jelképesen útnak indítottak. Még indulás előtt nyilatkoztam a helyi TV-nek. Abádszalókon Kovács Mihály polgármester jött elém jött kerékpárral és ki is kísért kerékpárral a településről. A Tisza tó talán legnépszerűbb strandján is tervezünk vizes feladatot. Természetesen csapatot is neveznek. Tiszaburát Abádszalókról értesítette, hogy hamarosan érkezem hozzájuk. Tiszaroffnál a tározó mellett jöttem el a gáton, megnéztem a védművet. Nagyon rossz a közút Abádszalók, Tiszabura, Tiszagyenda között, sajnos sokan a tározó töltését használják a gépkocsival, az meg nem erre a forgalomra van kitalálva. Tiszaroffon az alpolgármester és az igazgató fogadott a gyerekekkel. Egy tanteremben tájékoztattam őket és az ifjúságot a Kalandtúráról. Ajánlották, hogy legyen náluk egy éjszakai tábor, mert nagyon jók az adottságai a partszakasznak. Náluk hagyománya van a komphúzó versenyeknek, ahol a vízi járművet emberi erővel húzzák át a másik oldalra, ahol a sodrás nem végzi el ezt a munkát. Erről jut eszembe, hogy Novák Gyuláék Rákóczifalván, pedig említették, hogy kötélhúzó versenyt rendeztek, de úgy, hogy az egyik csapat a Tisza egyik a másik a túloldalán volt. Tiszapüspökin megnéztük a múzeumot, a tájházat, a helyi gyűjteményt. Konzultáltunk arról, hogy milyen sok a látnivaló van a környéken és mennyi mindent érdemes lenne bemutatni nektek. Szerencsére ma nem esett az eső, így kellemes időben tudtam kerekezni és a gyereket sem riasztotta el az idő attól, hogy csatlakozzanak hozzám. Novák Gyula kuruc barátomnál aludtunk Rákóczifalván. Még este beszaladt hozzánk Rákóczifalva polgármestere és alpolgármestere és megbeszéltük, hogy másnap majd hivatalosan is találkozunk.