akadálymentes verzió
 
Felkészülési és felszerelési tanácsok
A kalandtúrák felkészültséget igényelnek, de a szervezők mindig a versenyzők egészségének és testi épségének megóvását figyelembe vételével úgy állítják össze a programot, hogy az teljesíthető legyen. Életre szóló élményekkel csak az lesz gazdagabb, aki komolyan veszi a rendezvényt, a csapatmunkát és önmagát is. Mielőtt becsomagolnál a hátizsákba, tervezd meg annak tartalmát. Ez függ attól, hogy hány napig tart a túra, milyen időszakban és milyen feladatokra kell felkészülni. Ügyelj a szervezet terhelése miatt megnövekedett folyadék-, vitamin-, és tápanyag szükségletre. Minden túra és verseny előtt a felszerelést ki kell próbálni, be kell járatni. Ne a versenyen akard betörni a cipődet. Javasoljuk, hogy a tartalékruházatot vízhatlan csomagolásba tedd. Mindig legyen nálad napvédő krém. Kullancsok távoltartásának legegyszerűbb módja a zárt ruházat. A fertőzés veszélye akkor a legkisebb, ha 24 órán belül felfedezed a nem kívánt utast. Lefekvés előtt mindig vizsgáljátok át magatokat. A patikákban kapható kullancs-csipesz nagyon ügyes és hasznos eszköz. A kalandtúrák egyik legfontosabb jellemzője, hogy a feladatoknak a legszebb tájak, természeti környezet biztosítja a helyszínt. Ezért a kalandtúrázók kiemelt feladata a természetvédelem. Te se hagyj magad után szemetet. Fákat késsel ne sértsd meg, óvd a növényeket!

Fény
Bár most a feladatok teljesíthetők még világosban, de hasznos lehet a táborozáshoz egy fejlámpa. Ha lehetőséged van rá szerezd be.  

Mobiltelefon
A feladat leírásoknál megadjuk a szervezők, az orvos, a mozgó kerékpáros szerviz elérhetőségét. Ha bármi gondotok van, tudjátok őket keresni.

Hátizsák
A váltóruhát, néhány csokit (bár minden feladatponton lesz gyümölcs, pogácsa, lekváros kenyér stb. de ha ez nem elég és csokira, műzli szeletre éhezel azt hozd magaddal), vizes kulacsot érdemes hátizsákban hozni magaddal. Tartalmát csomagold vízhatlan zacskókba, zsákokba. A ruházat összehajtogatva kevesebb helyet foglal el. Nagyon fontos a súly elosztása a hevederek megfelelő beállításának segítségével.

Higiénia
Ügyelj a felszerelés, ruházat megfelelő időközönkénti szellőztetésére. A lábkörmöket mindig vágd rövidre. Bár a Tiszavölgy Kalandtúra nem kemény verseny, de a rossz cipő okozhat problémát. A víz és vérhólyagokat ki kell tisztítani és fertőtleníteni majd leragasztva pihentetni. Égető érzés esetén a lábad hintőporozd be, és mindig húzz tiszta zoknit

Rossz idő
Villámlás esetén hegy tetejére, magasfeszültség közelébe vagy nyílt terepen álló magányos fák alá ne álljunk. Jégeső ellen sátorlappal vagy viharkabáttal védekezhetünk.

Pihenés
3 személyes sátrakat biztosítunk számotokra, és Polifoam matracot adunk, de hozhatod magaddal a megszokott túrafelszerelésed is. Hozz saját hálózsákot, ha van otthon, mert az valószínű vastagabb, mint amit mi adunk és abban jobban esik a pihenés. Ha nincs saját zsákod, akkor tőlünk tudsz ingyenesen bérelni.